"Analýza zvoleného regionu a jeho dopravní
obslužnosti" - projekt z předmětu Integrované dopravní systémy
Obsah analýzy:
1) Základní informace o regionu:
parametry, mapa regionu, členění včetně obcí s rozšířenou působností, počet
obyvatel a hustota osídlení, velikost, poloha, přírodní podmínky, typ krajiny,
vodní toky a plochy jako přirozená bariéra, vojenské újezdy, podíl zemědělské
půdy a lesů, administrativní členění, města a obce včetně počtu obyvatel,
struktura a kategorie sídel, památky a turistické cíle, národní parky a
chráněné krajinné oblasti, hospodářství, průmyslové podniky a služby včetně
struktury a počtu zaměstnanců, zajímavosti, domy a byty, apod.
2) Obyvatelstvo regionu: charakteristika,
statistika, počty a struktura domácností, věková struktura, naděje dožití,
pohlaví, sňatky/rozvody, přírůstek/úbytek, vzdělání, náboženské vyznání,
ekonomická aktivita obyvatel - kategorie po 10 letech, nezaměstnanost a
volná pracovní místa, cizinci, zdravotní postižení, příjem a důchod, národnost,
apod.
3) Doprava v regionu (železniční
doprava, veřejná linková doprava, městská doprava): délka železniční sítě
celostátní a regionální, elektrifikace železnic, počet kolejí, seznam tratí,
délka sítě pro linkovou dopravu, procento pokrytí silniční sítě linkovou
dopravou, seznam linek (spoje/km), délka sítě MHD, vozidlový park, počty
stanic nebo zastávek, plány dopravních sítí, dopravní a přepravní výkon,
dopravci, cena dopravního výkonu, dotace, linky, periodický provoz, krajské
dopravní plány, odbavování cestujících, provoz.szdc.cz, vykony.idos.cz,
rsd.cz, apod.
4) Souběhy linek (železnice-autobusy,
autobusy-autobusy): mezi spoji do 20 minut, úsek 4 po sobě následujících
tarifních bodů, v prvním případě tarifní body do 500 metrů od sebe (skutečná
po komunikacích, ne vzdušná)
5) Návaznosti linek a přestupy
(železnice-autobusy, autobusy-autobusy): pro jednotlivé tarifní body (linky
a číslo), v prvním případě i vzdálenost analogicky s předchozím bodem
6) Stručný návrh základní sítě
integrované dopravy (důraz na periodičnost, významně nepřekročit stávající
objem výkonů dopravy): variantní navýšení dopravních výkonů o 0 %, 2 %,
5 % a 10 %, sítě linek, popsat změny, přesun výkonů mezi druhy dopravy
dle poměru ceny dopravního výkonu, zachovat kyvadlový provoz, apod.
Varianty:
region (okresy)
|
počet studentů
|
příjmení studentů
|
Karlovy Vary, Sokolov, Cheb |
9/10
|
Hron, Klement, Moučka, Opršal, Plášek, Prokop, Ryba, Špringl, Zeisek, Iaparova |
Chomutov, Most, Louny |
9/9
|
Šilhán, Sliž, Svoboda, Roubal, Barkar, Johanides, Krejčík, Zitko, Kužílek |
Rakovník, Kladno, Beroun |
1/9
|
Sodoma, Jandečka, Pražák, Čermák, Vyhnanovský, Vohnout, Chour, Tancer, Křižan |
|