doc. Ing. Pavel Drdla, Ph.D.
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera / Katedra technologie a řízení dopravy
 
Úvodní strana  | Aktuálně  |  Podklady pro studenty  | Publikační činnost  |  Rozvrh výuky  | Termíny zkoušek  |  Kontakt

Matematické metody v řízení dopravy (část Periodická doprava) – otázky ke zkoušce

A1) Terminologie pro teorii periodických dopravních systémů
- (ne-)systematický jízdní řád, periodický jízdní řád, periody dopravy
- perioda systematického jízdního řádu, taktový interval, model taktového intervalu
- Integrovaný taktový jízdní řád, periodický uzel, hranový čas, osa symetrie

A2) Pravidla provozu v podmínkách tzv. tuhého jízdního řádu
- základní charakteristika, základní ukazatele a vztahy
- grafické znázornění základní rovnice tuhého jízdního řádu
- koordinace časové návaznosti při provozu na více linkách

A3) Systematický jízdní řád při více kategoriích spojů
- problematika tzv. rychlostních kategorií
- postup při konstrukci tohoto jízdního řádu
- využití period, taktového intervalu a modelu taktového intervalu

A4) Aplikace v podmínkách smíšeného provozu na vysokorychlostních železničních tratích
- požadavky na nákresný jízdní řád
- zohlednění oprav a údržby

A5) Integrované přestupní uzly (1)
- definice, požadavky na polohu, vymezující charakteristiky

A6) Integrované přestupní uzly (2)
- Lindau Modell, aplikace v praxi

B1) Integrované taktové jízdní řády (1)
- význam ITJŘ,  vlastnosti ITJŘ

B2) Integrované taktové jízdní řády (2)
- závislosti pomocí teorie grafů, dopravní řetězový graf, kružnice v grafech, optimalizace

B3) Integrované taktové jízdní řády (3)
- zákonitosti a nutné podmínky pro realizaci ITJŘ

B4) Integrované taktové jízdní řády (4)
- ideální řešení ITJŘ

B5) Integrované taktové jízdní řády (5)
- neideální řešení ITJŘ, nutné optimalizace

B6) Integrované taktové jízdní řády (6)
- výhody a nevýhody periodické dopravy
- požadavky na ITJŘ (obecné, stavebně technické, provozní, vozidlový park)
- úloha dopravního plánování